<申請の流れ>
1.申請フォームに必要事項を入力し、必要なファイルをアップロードする。
2.「受付番号(※)」を留学センターからEメールで受け取る。
3.「所属機関等作成用書類」を留学センター(22号館4階)で受け取る。
4.準備した書類と「所属機関等作成用書類」を出入国在留管理局に提出する。
(※) 受付番号は「所属機関等作成用書類」を受け取る際に必要です。また、問い合わせ等の際に使用します。
<注意>
申請フォームを受け付けてから「所属機関等作成用書類」を発行するまで閉室日を除いて約5日間かかります。
不備があった場合や申請が多く寄せられている場合には、さらに時間がかかることもありますので、ご了承ください。
【Procedure Flow】
1. Enter the necessary information and upload the necessary files in the application form to apply.
2. Receive the “receipt number (※)” via email from the CIE.
3. Receive the documents issued by the university at the CIE office (on the 4th floor of Building 22).
4. Submit the documents you prepared and the university documents to the Immigration Services Bureau.
(※) You will need the “receipt number” when you make an inquiry or receive the university documents.
<Note>
It takes about 5 days (excluding the office closing days) for us to issue the university documents after receiving your application form.
Please note that it will take longer when your documents are incomplete, or we are receiving many applications.